2011. július 27., szerda

Hársfavirág

Kicsit fáziskésében van ez a bejegyzés a hárs virágzásához képest, de azért még aktuális. Az idén először gyűjtöttem hársvirágot. Csak úgy jött az ötlet a virágzó fa alatt...Szerencsére a hársvirág maga is tudja, hogy murvaleveleivel együtt illik "gyűjtődnie", szerintem másként nem is lehet. Ezt persze én csak utólag tudtam meg. A hárs virágának jótékony hatásairól eddig csak azt tudtam, hogy teája, a belőle készült méz megfázás, köhögés esetén nagyon hatékony gyógyító. Most egy kicsit alaposabban is utána jártam, mire való még. Nos, ha a fürdővízbe tesszük, nyugtató, lazító  hatása van. Ha hajmosás után hárssal öblítünk, hajunk sima, fényes lesz. Görcsoldó, epehajtó, gyengén vérnyomáscsökkentő is. Ám a hárstea kortyolgatását sem szabad túlzásba vinni, főleg időseknek, ajánlott más gyógyteákkal váltogatva fogyasztani.
A begyűjtött virágokat megszárítottam, jelenleg papírzacskóban várják a telet...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése