2012. augusztus 3., péntek

Helsinki, Szentpétervár, Riga, Krakkó

Találós kérdés is lehetne, hogy mi a közös ezekben a városokban. De elárulom, hogy ezek itt most egy-egy úti könyvet jelölnek.
Mindegyik városban jártam már, hűűűű, de nagyon, nagyon régen...
Szentpétervár (akkor Leningrádként volt ismert): 1985, 1987
Helsinki: 1992
Riga, Krakkó: 2011


Észak Velencéje, Szentpétervár, ahol nyáron fehérek az éjszakák - gimnazistaként jutalomból, majd egyetemistaként kötelezettségből jártam itt. Milyen lehet most?

Riga: Tavaly jártam itt először, mikor Tallinnból hazafelé betértünk egy rövid látogatásra. Riga több napot is megér! Gyönyörű épületei a Hanza- városok gazdagságát, szépségét mutatják.


Suomen pääkaupunki - Helsinki! Ez a város, vagyis maga az egész ország a nagy- nagy szerelem számomra. örök emlék minden pillanat!


Krakkó - Régóta hallgatom ismerősöktől a dicsérő szavakat. Eddig csak átutaztam Krakkón, de egyszer biztosan találkozunk még kicsit hosszabb időre is...



Mindegyik fontos valamiért nekem.
Így nagyon megörültem, mikor az egyik kiadó katalógusában megláttam egy úti könyv sorozatot meglehetősen kedvező áron. Azonnal begyűjtöttem őket. Olyan ez, mint amikor az ember pénzérmét dob a szökőkútba a visszatérés reményében! Valami azt súgja, fogom még ezeknek a városoknak az utcáit róni a kis térképmellékletekkel a kezemben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése